PREVENCIÓ
 


Az EGÉSZSÉG meghatározása:

A WHO szerint /Egészségügyi Világszervezet/: Testi, lelki, szellemi és szociális jólét! /Nem pedig a betegség hiánya!/

Az egészségünk megőrzése nem csak saját érdekünk és felelősségünk.
Aki nem figyel oda az egészségének megőrzésére, nem csak saját magának jelent gondot, sokszor fájdalmat, hanem szeretteiknek, hozzátartozóiknak, barátainknak is.
A fentieken kívül az egészségügynek is jelentős költséget jelent, pl korházi ellátás.
Ezen kívül, ha jobban odafigyelnénk az egészséges életmódra, mi magyarok, nem lennénk a világon szinte minden betegségcsoportban az élen.
Pl.: Hazánkban, a hivatalos felmérések szerint a lakosság 52%-a szív és érrendszeri betegségben hal meg. 30% körüli a daganatos megbetegedésben.
Ezeknek a betegségeknek a legfőbb okozója a dohányzás!
Magyarországon kb. 3 millió ember dohányzik, ami több mint 300 milliárd Ft. évente!
Akkor még az édes, szénsavas üdítőkre és a gyors éttermek ételeire költött milliárdokat nem is számoltuk!
Milyen érdekes, ezekre telik az embereknek! Milyen sokan panaszkodnak: Nincs pénzem!
Ebből az következik, hogy mindenre van pénz amire akarjuk, hogy legyen!
Viszont sokan nem is gondolnak arra, hogy ezért is fogy a MAGYAR, mert sokaknak az életfilozófiája: valamiben úgy is meg kell halni.
Sajnálatosan felelőtlen, primitív életszemlélet!



Mi lenne, ha elkezdenénk úgy gondolkodni, hogy magamért, a szeretteimért és nem utolsó sorban a HAZÁMÉRT igyekszem minél egészségesebben, minél tovább élni!




Mit tehetünk az egészségünk megőrzése érdekében?


  1. ) Pozitív lelki beállítottság
  2. ) Egészséges táplálkozás
  3. ) Megfelelő mennyiségű testmozgás
  4. ) Rendszeres nemi élet


  1. ) Pozitív lelki beállítottság:

    - Fejlesszük elménket, olvassunk rendszeresen olyan könyveket amelyek segítenek megoldani a minden napi gondjaikat.
    - A szeretet és a megbocsátás képessége rajtunk múlik!
    - A mosoly ereje csodákra képes!

    „ A dolgok önmagukban véve, nem rosszak és nem jók, csak ahogy vélekedünk róluk”

    Ajánlott könyvek:
    A titok /Rhonda Byrne/
    PLB /Napoleon Hill/
    Hallgass a szívedre /Andrew Matthews/

  2. ) Egészséges táplálkozás:

    A legfontosabbak:
    - Naponta legalább ötször együnk keveset, sose lakjunk jól!
    - Fogyasszunk, sok gyümölcsöt lehetőleg délelőtt!
    - A zöldségféléket lehetőleg pároljuk, hogy a vitamin tartalmukat megőrizzék!
    - Ügyeljünk a változatos étrendre!
    - Mivel sajnos a mai zöldségek és gyümölcsök már nem tartalmaznak annyi vitamint és ásványi anyagokat mint 50-60 évvel ezelőtt /tisztább környezet stb./ ezért étrendünket célszerű kiegészíteni kiváló minőségű táplálékkiegészítőkkel!
    - Kerüljük a nehéz, zsíros túlsózott, füstölt ételeket!
    - Főzzünk olíva olajjal, kerüljük a margarinokat, inkább vajat fogyasszunk!
    - Édességet csak keveset nassoljunk, ha mégis megtesszük, akkor ne érezzünk bűntudatot, mert az, jobban árt!
    - A tejtermékekkel óvatosan nem mindenkinek hasznos, inkább jó minőségű sajtokat együnk!
    - Fontos a napi 2-3 l folyadék bevitel, jó minőségű ásványvíz, rostos üdítő vagy tea formájában!
    - Kerüljük az édes szénsavas italokat!
    - Hagyjunk fel a dohányzással!

  3. ) Megfelelő mennyiségű testmozgás:

    - Naponta 1/2 - 1 óra séta friss levegőn! /mindenkinek/ vagy,
    - kocogás /testsúlyfüggő/ vagy,
    - Úszás /mindenkinek/ vagy,
    - Gimnasztika vagy jóga otthon /1/2óra/

  4. ) Rendszeres nemi élet:

    - Az egészségünk megőrzésében fontos szerepet tölt be a rendszeres, kiegyensúlyozott nemi élet.
    - Fontos, hogy állandó partnerünk legyen! /fertőzések kizárása/
    - A szex jó hatással van a szívműködésünkre, vérnyomásunkra!
    - Kiváló stresszoldó hatása van, ami segít a mindennapi teljesítésünkben!
    - Férfiaknál segít a prosztata problémák megelőzésében!
    - Mindkét nemnél egészséges önbizalom növelő hatás tapasztalható!

Vigyázzunk Magunkra és Egymásra Magyarok!

Minden jog fenntartva. Az oldal Székely János tulajdonát képezi.